FOOD UA, FOOD T&E


Баннер
Баннер

Секрети успіху для потенційних лідерів ринку від фактичних: у Рівному відбувся IV Міжнародний форум пивоварів і рестораторів

E-mail

19 та 20 жовтня 2017 року справжні поціновувачі та виробники крафтового пива зустрілись у Рівному на IV Міжнародному форумі пивоварів та рестораторів «Пивоварня як успішний бізнес. Нові тенденції в крафтовому пивоварінні». Патентно-правова фірма «Пахаренко і партнери» вчетверте підтримала організаторів заходу інформаційно-видавничий проект «Технології і Інновації», ставши генеральним юридичним партнером форуму.

 

Захід зібрав понад 200 успішних представників пивоварень та пивних пабів (власників, пивоварів, технологів), домашніх пивоварів, виробників обладнання для пивоваріння, представників роздрібної торгівлі, торговельних та ресторанних мереж, а також науковців та фахівців з пивоваріння з усієї України та з-за кордону. У межах заходу провідні фахівці компанії «Пахаренко і партнери» провели круглий стіл на тему: «Інтелектуальне пиво: просуваємо, не порушуємо — успіх бізнесу гарантуємо!».

Тільки для амбітних і креативних пивоварів команда професіоналів компанії «Пахаренко і партнери» ексклюзивно розповіла про всі секрети ведення бізнесу з використанням ринкових переваг, які забезпечує інтелектуальна власність (ІВ). Модератором круглого столу виступила голова комісії з питань інтелектуальної власності та недобросовісної конкуренції ICC Ukraine, координатор з підтримки громадських проектів компанії «Пахаренко і партнери» Вероніка Березанська. Спікерами від ППФ «Пахаренко і партнери» стали: радник Микола Ковіня, заступник начальника юридичного відділу Євгеній Компанець, юристи Людмила Величко та Ігор Алфьоров.

Цього разу у центрі уваги були питання:

–        нюанси використання географічних назв у торговельних марках пивоварів;

–        як подати себе в Інтернеті і не порушити закон;

–        що потрібно знати підприємцю про перевірки контролюючих органів: базові аспекти;

–        патентний тролінг та правомірне використання прав ІВ пивоварами;

–        як не втрапити у халепу, зваривши пиво, та не стати фігурантом кримінальної справи. Поради фахівця.

Розпочинаючи круглий стіл Вероніка Березанська зазначила, що перетворення високоякісного крафтового пива, виробленого в рамках традиційного процесу і з невеликою доданою вартістю товару, в унікальний товар з достойною ціною потребує значних зусиль і знань, у тому числі, й у сфері інтелектуальної власності. У цьому може допомогти побудова комунікації із споживачем за такими критеріями якості, як місцеве походження пива, традиційне виготовлення, органічні продукти, із яких виготовляється пиво без шкоди для довкілля, чесна торгівля. В Європейському Союзі (ЄС) запроваджені й успішно застосовуються  такі схеми якості для захисту сільськогосподарської  продукції і харчових продуктів, як: захищена назва походження (PDO), захищене географічне зазначення (PGI) і гарантований традиційний товар (TSG). Ці наочні знаки якості для захищених назв походжень і захищених географічних зазначень створені для того, щоб допомогти виробникам продукції, що пов’язані з певним географічним регіоном, отримати справедливий прибуток за якість їхніх товарів, забезпечити рівномірний захист назв, правом інтелектуальної власності та надати чітку інформацію про цінні характеристики товару споживачам. В Україні аналогічні поняття до PDO та PGI наявні в Законі України «Про охорону прав на зазначення походження товарів», однак майже не використовуються на практиці. В той же час за останніми дослідженнями споживачі в ЄС готові платити вищу ціну за одиницю продукції високоякісного товару з точно визначеним походженням і виготовленим у тій же місцевості, де проживає кінцевий споживач. Зокрема, 40% споживачів Європейського Союзу мають намір переплачувати 10% за товари, походження яких гарантовано.

WIN_20171019_142337

20171019_092346

DSC00519

Підхопив думку колеги Микола Ковіня, який детально розповів про нюанси використання географічних назв у торговельних марках пивоварів, зазначивши, зокрема, що в Україні поки що немає охоронюваних національних географічних зазначень для пива. Однак відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС наша країна зобов’язується охороняти географічні зазначення ЄС, перелік яких можна знайти на сайті Укрпатенту. Фахівець зупинився на питаннях включення до торговельної марки назви держави, або похідного від назви держави, підкресливши, що зареєструвати знаки з географічним позначенням у якості домінуючого елемента можуть різні виробники, але це призводитиме до розмивання самої торговельної марки. Як свідчить практика, захищати подібну торговельну марку буде вкрай важко.

DSC00487

DSC00491

Далі висвітлення заявлених тем продовжив Ігор Алфьоров. Презентація якого ознайомила власників крафтових пивоварень з таким актуальним інструментом для просування власного бізнесу, як вебсайти та соціальні мережі, при цьому доповідач сконцентрував увагу присутніх на дотриманні норм законодавства щодо захисту прав ІВ. Фахівець окреслив певні проблемні моменти, що можуть постати перед бізнесом при просуванні себе он-лайн та надав практичні поради як убезпечити себе від отримання претензій від правовласників. Учасники форуму дізнались про особливості дотримання прав інтелектуальної власності при реєстрації доменних імен у національній зоні .UA, про наповнення вебсайту контентом, просування його через сервіс платних оголошень AdWords від Google. На прикладі Facebook, як найбільш популярної соцмережі для бізнесу, було надано практичні поради щодо реєстрації сторінки, наповнення її контентом, використання рекламного сервісу Facebook та комунікації із користувачами. Також доповідач окреслив принципи роботи інструментів Google та Facebook стосовно розгляду скарг від правовласників щодо порушення прав інтелектуальної власності.

DSC00500

DSC00508

Наступний спікер, Людмила Величко, у своїй презентації «Що потрібно знати підприємцю про перевірки контролюючих органів: базові аспекти» особливий акцент зробила на висвітленні питань щодо визначення законодавством порядку призначення перевірок, їх проведення та оформлення результатів. Зупинившись, зокрема, на питаннях, які перевірки бувають та підставах їх призначення, які документи повинен мати перевіряючий перед тим, як приступити до перевірки, як повинні бути оформлені результати перевірки, та на що слід звернути увагу підприємцю на цьому етапі. Спікер також зупинилась на порядку оскарження результатів перевірки, та наголосила на тому, що у випадку  порушення з боку перевіряючих органів вимог законодавства, яке потягло за собою порушення прав підприємця,  останній може звернутись до суду. На підтвердження цього у межах доповіді були наведені витяги із судових рішень.

WIN_20171019_151240

22850354_1582107638494058_978363362_o

Закінчував круглий стіл Євгеній Компанець, який ще раз нагадав учасникам форуму про важливість захисту прав інтелектуальної власності, як обов’язкової складової бізнесу. Фахівець акцентував увагу на позитивній динаміці розвитку крафтового пивоваріння в Україні. При цьому Євгеній нагадав присутнім про свій минулорічний виступ на Форумі пивоварів, де повідомлялось лише про один відомий факт підробки пива в Україні. На цьому круглому столі для освітлення “темної сторони” пивної галузі ним було наведено інформацію за 2016-2017 рр., згідно якою уповноваженими органами в межах операції «Акциз» та кримінальних проваджень було виявлено вже п’ять підпільних пивоварень. За результатами обшуків виявлено та вилучено десятки тон фальсифікованої продукції, сировини (солод, хміль), маркувальні матеріали, а також обладнання. В деяких справах встановлено, що напій виготовляли із недоброякісної сировини, яка становить загрозу для життя і здоров’я людей, в інших – використання позначень українських виробників. Спікер надав рекомендації учасникам форуму як за допомогою інтелектуальної власності боротися з фальсифікованим пивом та захищати свої права інтелектуальної власності, а саме: перетворювати власні ідеї на інтелектуальну власність; впроваджувати  результати творчої діяльності (інтелектуальну власність) в бізнес; комерціалізувати інтелектуальну власність та захищати її як складову свого бізнесу.

DSC00538

22883934_1582107755160713_1654036392_o

Під час роботи форуму паралельно проходила соціальна акція «Я купую справжнє! Я не купую підробок!», яка є частиною просвітницької кампанії «Дні боротьби з підробками та піратством в Україні» Українського альянсу по боротьбі з підробками і піратством (УАПП). До уваги учасників була запропонована частина експозиції Музею підробок УАПП — зразки контрафактної та піратської продукції, які зацікавлено оглядали імениті пивовари й ресторатори. До речі, експонати до музею надала компанія «Пахаренко і партнери», юристи якої супроводжували акцію в якості експертів, відповідали на всі запитання присутніх та надавали поради, як уберегтись від підробок в повсякденному житті. Паралельно проходило дослідження громадської думки щодо споживання підроблених товарів — учасники форуму заповнювали анкети, відповідаючи на запитання, чи купував кожен із них підроблені товари та чи були ці покупки свідомими.

16

20171019_085847(0)

10

Відповідно до отриманих даних, 15% опитаних упевнені, що ніколи не купували контрафактних товарів; 55% зізнались, що декілька разів купували підробки, але більше цього не робитимуть; лише 5% респондентів купують і надалі купуватимуть підроблені товари; не замислювались над цим питанням 20% учасників анкетування; ще у 5% були свої варіанти відповіді.

Що стосується «свідомості» покупок, то 5% респондентів робили свідомий вибір на користь підробок, не зважаючи на якість продукту; всього 3% задовольняє якість фальсифікату, і вони свідомо обирають підробки; 75% несвідомо купували фальсифіковану продукцію, бо сплутали її з оригіналом і лише згодом зрозуміли, що стали власниками підробки; а 17% опитаних мають власну думку, на кшталт: «Підробка була і залишається не якісним товаром, який не слід купувати ніколи!», «Повністю підтримую вашу акцію, що допомагає розібратися у тонкощах того, як підроблюються товари загального вжитку», «Завжди потрібно бути уважним, коли щось купуєш. Навіть у дорогому бутіку, я уважний покупець!».

15

13

3

Як видно з результатів анкетування, більшість учасників опитування купували підробки несвідомо, сплутавши їх з оригінальною продукцією, проте згодом зрозуміли, що їх ввели в оману, і в майбутньому, щоб не придбати фальсифікат, намагатимуться бути уважнішими.

На згадку про зустріч та як знак підтримки просвітницької кампанії УАПП всі учасники отримали сувеніри з гаслами «Я купую справжнє! Я не купую підробок!».

Перший день Форуму був активним на спілкування, обмін досвідом та на професійні знання, під час другого дня заходу відбувся унікальний тур провідними пивоварнями Рівненщини, під час якого всі секрети пивоваріння можна було побачити на власні очі.

22835525_1582107208494101_449235735_n

22643123_1574791385892350_1600301435_o

 

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить

Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер

Баннер
Баннер
Баннер
Баннер

НОВОСТИ КОМПАНИЙ